reklama

To čierne za dverami? Iba naša ružová budúcnosť...

,,Deti sú naša budúcnosť, zvyklo sa v minulosti povedať... Naozaj len v minulosti. Väčšina ľudí tohto sveta si pod svojou budúcnosťou predstavuje hlavne prosperovanie svojej vlastnej osoby, často na úkor iných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Keďže sa veľmi zaujímam o detskú psychológiu, trávim veľmi veľa času s deťmi. V rámci tejto činnosti som mala možnosť dostať sa do jedného veľkomesta a stráviť nejaký čas s vybranými žiačikmi- všetci mali okolo 8 rokov. Sebavedomie im teda absolútne nechýbalo, pri predstavovaní ma zasypali kopou vtipov, ktoré sa naučili od kamarátov. Tieto deti boli úplne samostatné a nemali problém chodiť večer samé domov, cez také križovatky, že ak by som mala cez ne chodiť ja, určite by som tu teraz už nebola.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som sa opýtala na rodinu, mamku a ocka, takmer všetky tváričky zosmutneli. Ocko s mamkou vraj musia zarábať peniažky, a nemajú na nich čas. Večer sa však vždy vrátia domov, aby skontrolovali úlohy, ale väčšinou sú príliš unavení na to,aby sa chceli nejak zahrať či porozprávať o dojmoch z dňa.

Neskôr som mala to šťastie, dostať sa s týmito deťmi na tábor. Rôzne výlety, hry, diskotéka, veď to poznáte. Nezabúdala som však ani na tú druhú dôležitú časť, hovoriť s nimi. Keď sa im niečo podarilo, inštinktívne bez rozmýšľania som ich napríklad pochválila alebo pohladkala. To ste mali vidieť! Z tých sebavedomých detí, ktoré mali pôvodne problém podriadiť sa názoru niekoho iného, sa stali prítulné mačičky s nádherným úsmevom na tvári, ktoré sa nemohli dočkať ďalšieho láskyplného dotyku. Na ich očkách bolo vidieť, že toto z domu nepoznajú, sú to pre nich výnimočné chvíle. Počas tohto tábora sa mi hneď začali otvárať ich zranené srdiečka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svet by si povedal,akých úžasných potomkov si vychoval- samostatní, inteligentí, čo viac potrebujeme pre pozitívnu budúcnosť našej krajiny? Odpoveď je jednoduchá, LÁSKU. Na to,aby človek niečo robil od srdca a s radosťou, potrebuje vedieť,že na svete je niekto, kto ho miluje.

Chcem vás, vlastne nás všetkých povzbudiť, aby sme sa okrem svojej materiálnej budúcnosti starali aj o tú ,,ružovú". A nie len o ňu, som si istá, že každý z nás potrebuje počuť,že je milovaný. Starajme sa o seba navzájom! Ak s tým nič neurobíme, môže veľmi rýchlo dôjsť k tomu, že ružová sa zmení na čiernu.

Jeden citát hovorí niečo v tom zmysle, že ak chceme vychovať deti, musíme najprv vychovať babičky. Skúsme byť možno my tými babičkami a deduškami, ktorí prinesú na tento svet trošku viac lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsme dnes každý aspoň jednému človeku povedať, že ho máme radi. Dajme dnešnému dňu šancu byť krásnym v čo najviac životoch. ;) 

Miroslava Jurášková

Miroslava Jurášková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, i keď iný, než si doposiaľ stretol. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu